Vad är CRM system och vad betyder det?
Ordet CRM betyder "Customer Relationship Management". Med ett annat ord skulle man kunna säga "Relationsmarknadsföring".
Vad innebär det?
Definitionen i Wikipedia är följande:
Customer relationship management (CRM), eller kundvård, omfattar styrning, organisering och administration av kunder och kundrelationer i ett företag. Detta omfattar arbetsprocesser med tillhörande affärssystem för IT-stöd. Exempelvis kan CRM omfatta kundstöd (annat namn är kundsupport) och kundregister. CRM är inte en programvara utan snarare en process som påverkar organisationen i ett företag och ska leda till bättre kundrelationer. se länk till källa påwiki
Nedan ser ni några exempel på vad CRM är för något.
Nå ut till prospects vid rätt tillfälle, engagera dem i varje led och moment
och slutför deals på ett smartare sätt.
CRM system betyder
Zoho CRM är ett av de ledande systemen avseende att hantera kunder, leads och deals.
Mycket prisvärt och går att anpassa till de flesta verksamheter. Många färdiga integrationer.
Det finns olika versioner av CRM-systemet beroende på era behov, önskemål och organisation.
Arbeta med Sales och Marketing Automation.
Fullt av funktioner, innehåll och möjligheter